Medicover Online nie obsługuje przeglądarek Internet Explorer 7 i starsze. Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji przeglądarki internetowej Internet Explorer, Google Chrome, lub Firefox.
Jeśli używasz przeglądarki internetowej IE 9 lub nowszej, upewnij się, że masz wyłączony 'widok zgodności'.
Twoja przeglądarka ma zainstalowane rozszerzenie do blokowania reklam. Aby zobaczyć alternatywne metody uzyskania porady lekarza należy wybrać opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie (https://mol.medicover.pl)"

Regulamin świadczenia usług za pośrednictwem elektronicznych kanałów dostępu dla pacjentów Medicover oraz Spółek Partnerskich

Translations:

Regulamin ma zastosowanie do usług, dostępnych za pośrednictwem Serwisu Medicover OnLine oraz Aplikacji Mobilnej Medicover, świadczonych przez Medicover Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, al. Jerozolimskie 96, zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym - rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod numerem KRS 0000021314, kapitał zakładowy spółki 36.000.000 złotych, NIP 525-15-77-627, REGON: 012396508 („Medicover”)

I. Definicje

Ilekroć w Regulaminie używa się wymienionych poniżej terminów należy przez nie rozumieć:

  1. Aplikacja Mobilna Medicover - oprogramowanie w wersji na urządzenia mobilne, którego celem jest udostępnienie Użytkownikowi funkcji opisanych szczegółowo w punkcie (III) niniejszego Regulaminu.
  2. Centrum Kontaktu z Klientem - telefoniczne centrum obsługi klientów Medicover, dostępne pod numerem telefonu 500 900 500*.
  3. Hasło - indywidualne hasło dostępu składające się̨ z 8 znaków, nadane zgodnie z Regulaminem. W celach bezpieczeństwa danych rekomendujemy zmianę̨ hasła co 30 dni.
  4. Karta Pacjenta - karta będąca potwierdzeniem uprawnienia do korzystania z usług Medicover i/lub Spółek Partnerskich zgodnie z zakresem przysługującej opieki medycznej, posiadająca unikalny numer Karty Pacjenta („MRN”),
  5. Login - numer Karty Pacjenta (MRN).
  6. Market - serwis do pobierania aplikacji mobilnych, którym w przypadku urządzenia mobilnego z systemem Android, jest sklep Google Play, urządzenia mobilnego z systemem iOS jest AppStore, urządzenia mobilnego z systemem Windows Phone jest Windows Store, urządzenia mobilnego z systemem BlackBerry jest BlackBerry World.
  7. Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług przez Medicover Sp. z o.o. za pośrednictwem Elektronicznych Kanałów Dostępu.
  8. Serwis - Serwis Medicover OnLine i/lub Aplikacja Mobilna Medicover.
  9. Serwis Medicover OnLine - oprogramowanie w wersji na komputery stacjonarne i laptopy, którego celem jest udostępnienie Użytkownikowi funkcji opisanych szczegółowo w punkcie (III) niniejszego Regulaminu.
  10. Spółki Partnerskie - placówki poddostawców Medicover oraz placówki sieci medycznej Medicover, których pełna lista znajduje się̨ na stornie: www.medicover.pl.
  11. System - oprogramowanie informatyczne umożliwiające Użytkownikowi dostęp za do Serwisu na Urządzeniach.
  12. Użytkownik - osoba fizyczna, mająca pełną zdolność́ do czynności prawnych, posiadającą aktywną Kartę̨ Pacjenta.
  13. Użytkownik Zalogowany - Użytkownik korzystający z Serwisu po zalogowaniu przy użyciu Loginu i Hasła.

II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:
    1. Zakres funkcji Serwisu i informacji dostępnych za jego pośrednictwem dla Użytkownika Zalogowanego oraz niezalogowanego.
    2. Wymogi techniczne korzystania z Serwisu.
    3. Zasady zawierania i odstąpienia od umowy dotyczącej korzystania z Serwisu.
    4. Zasady składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących funkcjonowania Serwisu.
  2. W ramach korzystania z Serwisu zabronione jest dostarczania przez Użytkownika treści bezprawnych, naruszających przepisy prawne obowiązujące na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub dobre obyczaje.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Serwisu lub jego elementy techniczne. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Serwisu do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem.
  4. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne dla Użytkownika. Koszty połączenia z Serwisem, za pośrednictwem Internetu, telefonii lub innych metod przesyłania danych, ponoszone są przez Użytkownika.

III. Funkcje Serwisu

  1. Za pośrednictwem Serwisu Użytkownik Zalogowany uzyskuje dostęp do własnego profilu oraz profili innych osób korzystających z usług Medicover i/lub Spółek Partnerskich oraz pozostających pod jego władzą rodzicielską, opieką lub kuratelą a także do profilu innego Użytkownika, jeśli zostanie do tego przez niego upoważniony.
  2. Użytkownik zalogowany, w ramach własnego profilu, uzyskuje możliwość skorzystania z następujących funkcji Serwisu Medicover OnLine:
    1. Sprawdzenia zakresu usług objętych Kartą Pacjenta.
    2. Umówienia, odwołania lub zmiany terminu wizyty lekarskiej, porady telefonicznej, usługi telemedycznej.
    3. Zamówienia recepty w ramach kontynuacji leczenia.
    4. Przejrzenia udostępnionych wyników badań wraz z komentarzem lekarskim.
    5. Przeglądania wystawionych skierowań lekarskich.
    6. Kontaktu z lekarzem w trybie online poprzez skorzystanie z opcji „Zadaj pytanie lekarzowi” lub czatu z lekarzem.
    7. Kontaktu z pielęgniarką lub położną.
    8. Zamówienia dokumentacji medycznej.
    9. Skorzystania z funkcji łączenia profili.
    10. Przejrzenia listy zrealizowanych i zaplanowanych wizyt wraz z informacją o rozpoznaniu postawionym na wizycie, zaleceniach, wykonanych usługach oraz zaleconych lekach.
    11. Przejrzenia listy przepisanych leków oraz ich dawkowania.
    12. Sprawdzenia godziny pracy lekarzy.
    13. Zapoznania się z przewodnikiem pacjenta zawierającym wskazówki, jak najłatwiej uzyskać pomoc w przypadku różnych potrzeb zdrowotnych.
  3. W przypadku połączenia profili, Użytkownik Zalogowany, w ramach dostępu do profilu innego Użytkownika, uzyskuje możliwość skorzystania z następujących funkcji Serwisu Medicover OnLine:
    1. Umówienia, odwołania lub zmiany terminu wizyty lekarskiej.
    2. Zamówienia recepty w ramach kontynuacji leczenia.
    3. Przejrzenia udostępnionych wyników badań wraz z komentarzem lekarza.
    4. Przeglądania wystawionych skierowań lekarskich.
    5. Zamówienia dokumentacji medycznej.
    6. Przejrzenia listy zrealizowanych i zaplanowanych wizyt wraz z informacją o rozpoznaniu postawionym na wizycie, zaleceniach, wykonanych usługach oraz zleconych lekach.
    7. Przejrzenia listy przepisanych leków oraz ich dawkowania.
    8. Sprawdzenia godziny pracy lekarzy.
    9. Zapoznania się z przewodnikiem pacjenta zawierającym wskazówki, jak najłatwiej uzyskać pomoc w przypadku różnych potrzeb zdrowotnych.
  4. Użytkownik ma również możliwość tzw. prostego logowania do Serwisu Medicover OnLine podając swój Login oraz PESEL. Korzystając z prostego logowania Użytkownik uzyskuje możliwość:
    1. Sprawdzenia zakresu usług objętych Kartą Pacjenta.
    2. Umówienia terminu wizyty lekarskiej.
    3. Sprawdzenia godziny pracy lekarzy.
  5. Użytkownik Zalogowany korzystając z Aplikacji Mobilnej Medicover uzyskuje możliwość:
    1. Umówienia, odwołania lub zmiany terminu wizyty lekarskiej, porady telefonicznej, usługi telemedycznej.
    2. Zamówienia recepty w ramach kontynuacji leczenia.
    3. Przejrzenia udostępnionych wyników badań wraz z komentarzem lekarskim.
    4. Przeglądania wystawionych skierowań lekarskich.
    5. Kontaktu z lekarzem w trybie online poprzez skorzystanie z opcji „Zadaj pytanie lekarzowi” lub czatu z lekarzem.
    6. Przełączania profili.
    7. Przejrzenia listy zrealizowanych i zaplanowanych wizyt wraz z informacją o rozpoznaniu postawionym na wizycie, zaleceniach, wykonanych usługach oraz zaleconych lekach.
    8. Przejrzenia listy przepisanych leków oraz ich dawkowania.
    9. Sprawdzenia godziny pracy lekarzy.
  6. Szczegółowe informacje dotyczące działania konkretnych funkcji Serwisu znajdują się w odpowiadającym im zakładkach Serwisu Medicover OnLine oraz Aplikacji Mobilnej Medicover.

IV. Dostęp do Serwisu

  1. Serwis Medicover OnLine dostępny jest po wejściu na stronę mol.medicover.pl. W celu skorzystania z Serwisu Medicover OnLine konieczne jest posiadanie przeglądarki: Chrome 57+, Firefox 57+, Safari 10.1+, Opera 44+, Edge 16+, Internet Explorer 11+.
  2. Aplikacja Mobilna Medicover dostępna jest po ściągnięciu z odpowiedniego Marketu i zainstalowaniu. W celu skorzystania z Aplikacji Mobilnej Medicover konieczne jest posiadanie telefonu z systemem: Android 4.0+ lub iOS 10+.
  3. W celu uzyskania pełnego dostępu do Serwisu, Użytkownik musi osobiście odebrać hasło w dowolnym Centrum Medicover lub centrum Spółki Partnerskiej, okazując dowód osobisty bądź paszport na recepcji, na zasadach określonych pkt. 4-7 poniżej lub potwierdzić swoją tożsamość online za pomocą usługi Moje ID oferowanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR) i samodzielnie nadać sobie hasło na zasadach określonych w pkt. 8-11 poniżej. Więcej informacji na temat usługi Moje ID można znaleźć na stronie www.mojeid.pl.
  4. W trakcie weryfikacji przez recepcję, Użytkownik zobowiązany jest do podawania danych zgodnych z prawem i stanem faktycznym.
  5. W procesie wydawania hasła, Użytkownik podaje Login.
  6. Loginem jest Numer Karty Pacjenta.
  7. Hasło wydawane przez recepcję składa się z czterech cyfr wybranych przez Użytkownika i czterech cyfr generowanych automatycznie przez Serwis. Całe Hasło znane jest wyłącznie Użytkownikowi. Podczas pierwszego logowania, System wymusza jego zmianę na ośmiocyfrowe Hasło nadane przez Użytkownika i tylko jemu znane. Hasło nadane przez Użytkownika powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym małą i dużą literę, cyfrę oraz znak specjalny. Hasło nie powinno zawierać: trzech takich samych cyfr występujących po sobie (np. 111), ciągu rosnącego lub malejącego (np. 123 lub 321).
  8. W przypadku wyboru potwierdzenia tożsamości za pomocą usługi Moje ID, Użytkownik musi zatwierdzić Regulamin, po czym zostaje przekierowany na stronę, na której ma możliwość wyboru podmiotu współpracującego z KIR, z którego usług skorzysta w celu potwierdzenia swojej tożsamości.
  9. Weryfikacja tożsamości odbywa się zgodnie z regulaminem świadczenia usług przez podmiot wybrany przez Użytkownika.
  10. Po potwierdzeniu swojej tożsamości, Użytkownik nadaje sobie hasło dostępu przy pomocy, którego będzie logować się do Serwisu. Hasło nadane przez Użytkownika powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym małą i dużą literę, cyfrę, znak specjalny. Hasło nie powinno zawierać: trzech takich samych cyfr występujących po sobie (np. 111), ciągu rosnącego lub malejącego (np. 123 lub 321).
  11. Loginem do Serwisu jest Numer Karty Pacjenta.
  12. Hasło powinno być znane wyłącznie Użytkownikowi. Medicover nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez Użytkownika hasła do Serwisu jakiejkolwiek osobie trzeciej i/lub niewłaściwego zabezpieczenia hasła dostępu do Serwisu przed dostępem jakiejkolwiek osoby trzeciej.
  13. Jeżeli podczas procedury logowania do Serwisu zostanie trzykrotnie wprowadzone błędne Hasło, zostanie ono zablokowane ze względów bezpieczeństwa. Automatycznie odblokowanie konta nastąpi po upływie 15 minut.
  14. Jeżeli po zalogowaniu do Serwisu przez 10 minut nie zostaną podjęte żadne działania lub Użytkownik opuści Serwis bez wylogowania, nastąpi automatyczne wylogowanie ze względów bezpieczeństwa.
  15. W razie zgubienia indywidualnego Hasła dostępu, Użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do Centrum Kontaktu z Klientem – adres e-mail: dok@medicover.pl, tel.: 500 900 500*. Dostęp do Systemu zostanie niezwłocznie zablokowany. Aby uzyskać nowe Hasło należy udać się do recepcji dowolnej placówki Medicover lub Spółki Partnerskiej.
  16. Serwis umożliwia przypomnienie Hasła w przypadku, kiedy Użytkownik zapomni swojego dotychczasowego Hasła. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany podać swój Login (Numer Karty Medicover) oraz PESEL lub w przypadku obcokrajowców podać numer paszportu. System wyśle Hasło, które będzie aktywne przez 24 godziny na podany przy rejestracji przez Użytkownika adres e-mail.
  17. Serwis umożliwia przypomnienie numeru karty w przypadku, kiedy Użytkownik zapomni swojego numeru karty. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany podać swoje imię i nazwisko oraz PESEL bądź w przypadku obcokrajowców numer paszportu. System wyśle numer karty na podany przy rejestracji przez Użytkownika adres e-mail.
  18. Użytkownik zapewnia, że podany adres e-mail jest zawsze aktualny i jest adresem, na który należy wysłać tymczasowe hasło do Serwisu.
  19. Użytkownik jest zobowiązany poinformować niezwłocznie Medicover o każdym przypadku naruszenia jego praw do Loginu i/lub Hasła.
  20. W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przy użyciu Serwisu Użytkownik ma możliwość wyboru weryfikacji dwuetapowej. Po wyborze weryfikacji dwuetapowej, gdy Użytkownik będzie chciał się zalogować po raz pierwszy na danym urządzeniu elektronicznym, po wprowadzeniu Loginu i Hasła będzie musiał dodatkowo wprowadzić sześciocyfrowy kod weryfikacyjny otrzymany smsem. Aby dokonać wyboru weryfikacji dwuetapowej Użytkownik po zalogowaniu na konto powinien przejść do zakładki bezpieczeństwo, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi ustawienia weryfikacji dwuetapowej.
  21. Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przy użyciu Serwisu, Medicover rekomenduje zmianę hasła co 30 dni.

V. Ochrona Danych Osobowych

  1. Dane osobowe podawane przez Użytkowników w Serwisie przetwarzane są przez Medicover sp. z o.o. z adresem siedziby: al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa („Administrator”).
  2. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z Serwisu.
  3. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawione lub usuwane na podstawie zgłoszenia skierowanego do Administratora lub poprzez zgłoszenie w recepcji dowolnej placówki Medicover, których adresy znajdują się na stronie medicover.pl.
  4. Użytkownik podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego danymi.
  5. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkownika, znajdują się w Serwisie Medicover OnLine i Aplikacji Mobilnej Medicover w zakładce klauzula informacyjna.

VI. Zawarcie i odstąpienie od umowy

  1. Warunkiem zawarcia przez Użytkownika umowy dotyczącej korzystania z Serwisu jest zaakceptowanie niniejszego regulaminu, a w przypadku korzystania z usług Spółek Partnerskich wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Medicover.
  2. Użytkownik może w każdej chwili odstąpić od umowy korzystania z Serwisu bez podania przyczyny. Wniosek o odstąpienie umowy należy wysłać na adres e-mail: e-dok@medicover.pl lub listownie na adres: Medicover Sp. z o.o., al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa.
  3. Z chwilą odstąpienia od umowy Użytkownik traci możliwość korzystania z Serwisu.

VII. Reklamacje

  1. W przypadku pytań lub zastrzeżeń dotyczących korzystania z Serwisu, Użytkownik może złożyć reklamację w formie elektronicznej na adres: dok@medicover.pl lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu z Klientem.
  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane Użytkownika (imię, nazwisko, numer Karty Pacjenta) oraz opis problemu będącego podstawą do złożenia reklamacji.
  3. Po otrzymaniu reklamacji, Medicover niezwłocznie podejmie działania mające na celu wyjaśnienia sprawy i w terminie 30 dni udzieli odpowiedzi telefonicznie lub na adres e-mail Użytkownika podany w zgłoszeniu lub na ostatnio podany przez Użytkownika adres e-mail do kontaktu lub na wskazany przez Użytkownika adres do korespondencji wysyłając odpowiedź listem, jeśli użytkownik w zgłoszeniu wskaże, że chce otrzymać odpowiedź w takiej formie.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Medicover nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne lub ograniczenia występujące w Urządzeniach, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z której korzysta Użytkownik.
  2. Medicover zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, w szczególności w przypadku:
    1. Wprowadzenia zmian w przepisach prawa dotyczących świadczenia usług objętych niniejszym Regulaminem.
    2. Wydania decyzji, postanowień lub orzeczeń organów administracji lub sadów, mających wpływ na realizację usług objętych niniejszym Regulaminem.
    3. Wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych dotyczących usług objętych niniejszym regulaminem.
    4. Analizy reklamacji dotyczących treści niniejszego Regulaminu.
  3. Każda zmiana Regulaminu zostanie Użytkownikowi zakomunikowana, nie później niż 2 tygodnie przed proponowaną datą wejścia zmian w życie. W tym celu Medicover udostępnia Użytkownikowi tekst zmian w Regulaminie w formie elektronicznej oraz poprzez ich zamieszczenie na stronie internetowej Medicover. W przypadku braku sprzeciwu Użytkownika co do proponowanych zmian, zaczynają one obowiązywać w terminie wskazanym w informacji o zmianach.
  4. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  5. Regulamin obowiązuje od dnia 2 czerwca 2020.